Friday, October 30, 2009

bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak

yer: ofis yemekhanesi

zaman: öğle yemeği



öğle yemeğinde 4 karakterimizin oturduğu masaya gelen x kişisi sorduğu soruyla karakterlerimize bir ders vermiştir.



x : ... orda bir alan var ya hani nüill olan... v.s. ... ?

a: ne olan?

x: nüill..

a: nece bu? nüill ne demek olm? (burnundan ve ağzından gülerek)

x: boşluk işte.. almancada böyle..

b: boşluk almancada nüill midir? null değildir yani öyle mi? (aniden çıkışır!)

x: evet abi sistem Alman sistemi ya ordan geliyor bize o yüzden nüill.

a ve b : sisteme nerden geliyor?

x: nüill ( hala null diyemez) ingilizce bir kelime mi yani ?(sorunun cevabını vermez, belki de veremez.. laf kalabalığı ile haklı olduğunu kanıtlamaya çalışır.)

a: null abicim o.

b: nüil diye birşey yok. null diye birşey var o da ingilizce!

c ve d : evet null o, nüill değil.

x: peki bana şunu söyleyin. siks mi, kiks mi, ciks mi? en büyük patron kiks derken, küçük patronlardan biri siks diyor? buna ne diyorsunuz? (karakter burada dikkati başka yöne çekip az evvelki mevzuyu örtbas etmeye çalışır. )

c: büyük patron ne derse onu derim :)

a,b ve d bi de x : (hep bir ağızdan gülerler.) öğrendi abicim bu! oldu bu oldu!

x: hadi afiyet ossuuuunnn.. (kaçar)

a: nereye?

x: toplantı var abi.. ( gerçekten var mı acaba? )



karakterlerimiz başbaşa kalır.. konu değişir.. ama birkez daha kanıtlanır ki bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak kötü hatta gülünç birşeydir..

No comments:

Post a Comment